Kavli SalamiOst kombinerer to store norske påleggsfavoritter; hvitost og salami.
Nyheten Kavli SalamiOst blir å finne i de fleste butikkene fra og med uke 8. - Salami er et veldig populært pålegg blant både barn og voksne, og blir nå tilgjengelig i et brukervennlig tubeformat, sier produktsjefen.

Årets første produktnyhet fra Kavli: To norske favoritter i én!

Kavli kombinerer to av nordmenns desiderte påleggsfavoritter, når den etterspurte tubenyheten SalamiOst treffer dagligvarehyllene i uke 8.

- Vi håper at nyheten vår vil smelte norske påleggshjerter. Når vi nå kombinerer to norske påleggsfavoritter på et praktisk og brukervennlig tubeformat, tror vi at det kan gi en ny smøreostsuksess, sier produktsjef i Kavli Christina Midtun.  

Stor smak, store ambisjoner

Mens hvitost er nummer én i påleggskategorien, er salami ifølge en Opinion-undersøkelse fra mai 2020 blant de mest populære hverdagspåleggene hos både barn og voksne.

- Basert på god innsikt som dette og alle henvendelsene vi har mottatt fra ivrige forbrukere de siste årene, ser vi et stort potensial for Kavli SalamiOst, sier Midtun. 

Nyheten har fått god distribusjon i dagligvaren og blir å finne i de fleste butikkene fra og med uke 8. 

-  Det er med andre ord flere enn oss som har troen på denne nyheten. Ambisjonen er at SalamiOst skal bli like populær som Kavli BaconOst og SkinkeOst, de to norske bestselgerostene på tube. Nå er vi veldig spente på å få tilbakemeldinger fra forbrukerne fremover. 

De ivrigste får teste først

I november gikk Kavli live med et digitalt smaksverksted, hvor forbrukerne kunne velge blant flere titalls ingredienser og sette sammen sin egen smøreost. På bare noen uker tikket det inn nærmere 7000 smaksforslag til en egen Kavli limited edition-serie.

- Salami var imidlertid ikke med i ingrediensutvalget, og det fikk vi høre. Kommentarfeltene på sosiale medier tydeliggjorde at SalamiOst hører hjemme i Kavlis portefølje. Det mange forbrukere ikke visste da, var at utviklingen av en smøreost med smak av salami allerede var i gang. Nå kontakter vi flere av disse igjen, slik at de kan få være først ute med å prøve produktet, avslutter produktsjefen.