Kavli og REMA 1000 søker lokale hjertesaker

Kavli og REMA 1000 søker lokale hjertesaker

Siden 1962 har Kavli delt ut hele overskuddet til gode formål, gjennom deres eier; Kavlifondet. Det betyr at hver gang du handler smøreost fra Kavli på butikken, er du med på å gjøre en positiv forskjell. Nå skal 14 lokale hjertesaker landet rundt få 35.000 kroner hver, men først ønsker de folkets forslag.   

Skal dele ut 500.000 til gode, lokale formål.  

Siden 1962 har Kavli delt ut hele overskuddet til gode formål, gjennom deres eier; Kavlifondet. Det betyr at hver gang du handler smøreost fra Kavli på butikken, er du med på å gjøre en positiv forskjell. Nå skal 14 lokale hjertesaker landet rundt få 35.000 kroner hver, men først ønsker de folkets forslag.   

 

- Vi ønsker å løfte frem, hedre og støtte de lokale hjertesakene til folket. Frivillighet og dugnadsånd står sterkt i Norge, og det er mange som står på dag ut og dag inn for å skape positive ringvirkninger i sitt nærområde. Kanskje nå enda mer enn før. Det kan være snakk om et initiativ i ditt område som gjør en forskjell i barn og unges hverdag, en lokal gründer som vil gjøre en forskjell for mennesker eller miljøet der hun bor, eller en ildsjel i idrettsklubben. Det er disse hjertesakene vi etterlyser, sier administrerende direktør i Kavli, Kristine Aasheim. 

 

Hundrevis av REMA 1000-butikker  

Vanligvis er det Kavlifondet som finner mottakerorganisasjoner og -prosjekter. Nå er det folkets tur til å påvirke hvem som skal motta deler av Kavlis overskudd. Med på laget har Kavli fått dagligvarekjeden REMA 1000. Slik kan ordet spres i dagligvarebutikker og I lokale krinker og kroker over hele Norge.

 

-  Vi er spente på å se hvordan engasjementet blir og hvilke hjertesaker som blir nominert i de ulike lokalområdene, og håper at midlene kan ha stor betydning for noen i disse tider. Vi synes det er ekstra fint at de som nominerer vinnerformålene får lov til å overrekke gavesjekken sammen med oss i sitt lokalmiljø. Det tror vi kan bety mye for alle parter, sier markedsdirektør i Kavli, Gudfinna Traustadottir.  

 

Kan ha stor betydning lokalt 

Kampanjen har tidligere gjort stort forskjell i lokale samfunn, og har blant annet sikret tilstedeværelse for sykehusklovnene på Arendal sykehus, samt ungdomsklubber og fotballag i hele Norge! Hvem syns du fortjener å motta 35 000,- fra oss? 

 

Nominer din lokale hjertesak

 

 

Kort om kampanjen 

Samarbeidskampanjen mellom Kavli og REMA 1000. Ved hjelp av folkets nominasjoner skal Kavli i 2023 dele ut 500.000 kroner fordelt på 14 gode, lokale formål. Kampanjen spres i REMA-butikker og gjennom en digital kampanje i Kavli og REMAs kanaler. Kampanjen varer hele september. Nominasjoner kan enkelt registreres i et skjemaet på kavli.no. Man kan nominere lag, foreninger, gründere, ildsjeler og andre som gjør en positiv forskjell i lokalmiljøet. Det eneste kriteriet er at nominasjonen må være lokalt forankret. En egen jury bestående av representanter fra Kavli, Kavlifondet og REMA vil velge ut vinnerne.  

 

Om Kavli 

Kavli er et næringsmiddelfirma med en lang og stolt historie. Kavlikonsernet er eid av den veldedige stiftelsen Kavlifondet. Overskuddet vårt går til Kavlifondet, som igjen deler ut midler til allmennyttige formål innenfor forskning, kultur og humanitært arbeid. Virksomheten i Norge består av O. Kavli i Bergen og Q-Meieriene på Jæren og i Gausdal. Kavli lager smøreost, majones, kaviar, HaPå og mange andre velsmakende produkter som du finner i dagligvarebutikken.