Gå til hovedinnhold
Guttas-Campus-01

Deler ut 300 000 kroner til lokale hjertesaker

Gjennom kampanjen Gi et grønt hjerte skal Kavlifondet dele ut 300 000 kroner til gode formål over hele landet. Nå inviterer Kavli og KIWI hele Norge til å nominere sine lokale hjertesaker.
Støtt lokale hjertesaker her

Kavli eies av den allmennyttige stiftelsen Kavlifondet, som hvert år deler ut hele overskuddet fra Kavlikonsernet til gode formål. I samarbeid med KIWI gir de nå KIWI-kunder over hele landet muligheten til å gi et grønt hjerte til sin lokale hjertesak og være med på å bestemme hvem som skal motta støtte. Seks utvalgte formål fra ulike deler av landet vil motta 50 000 kroner hver i støtte.

​​Nå kan du gi et grønt hjerte og nominere din lokale hjertesak, som kan få 50.000 kroner i støtte.

 

Fokus på klima og unges psykiske helse

Årets kampanje skal gi støtte til lag og foreninger som gjør en innsats for miljø og klima eller barn og unges psykiske helse i sitt nærmiljø.

– Å ta vare på klimaet og barn og unges psykiske helse er kritisk for å bidra til en bedre framtid. Derfor er dette våre viktigste hjertesaker og fokus for denne kampanjen, sier daglig leder i Kavlifondet, Ingrid Paasche.
– Det er de lokale ildsjelene som ser hva barn, unge og miljøet trenger – og som handler. Det er dem vi ønsker å løfte frem, fortsetter hun.

Aktiviteter som bidrar til å ta vare på barn og unges psykiske helse eller klima og miljø kan være så mangt.

 

"Det er de lokale ildsjelene som ser hva barn, unge og miljøet trenger. Det er dem vi ønsker å løfte frem."

- Ingrid Paasche, Kavlifondet

 

– Å være del av et fellesskap er i seg selv godt for psyken. Vi ser etter lag og foreninger som skaper tilhørighet og virkelig utgjør en forskjell i folks liv, forklarer Paasche.
 

Alle kan nominere sine hjertesaker

Lag og organisasjoner kan nomineres på en kampanjeside, der man også kan støtte andre nominerte formål ved å gi dem et grønt hjerte. Kampanjen vil være synlig på Kavlis sjokkselgere i alle KIWI-butikker over hele landet. Via disse kan man kan gå direkte inn på kampanjesiden ved å skanne en QR-kode og nominere sine hjertesaker. Man vil også kunne nominere via KIWI og Kavlis hjemmesider.

– Vi er veldig glade for å være en del av denne kampanjen sammen med Kavli og Kavlifondet, sier Elisabeth Christine Moen, kategorisjef i KIWI.
– I likhet med Kavli er vi i KIWI også opptatt av å ta vare på mennesker, helse og miljø. Derfor er dette en viktig kampanje for oss, som vi håper vil hjelpe og inspirere mange, sier hun.

 

"Vi ønsker å gi velfortjent oppmerksomhet til de gode formålene som gjør en viktig jobb i nærmiljøene."

- Elisabeth Christine Moen, KIWI

 

KIWI og Kavli har flere ting til felles. KIWI har i likhet med Kavlifondet støttet flere samfunnsnyttige formål. Begge har i en årrekke blant annet vært samarbeidspartner og økonomisk bidragsyter for Guttas Campus. Helt siden 2021 har de bidratt med både økonomisk støtte og inspirasjon fra egne medarbeidere for å styrke unge gutters faglige og personlige utvikling og motivasjon.

Guttas Campus er et prosjekt som har til hensikt å hjelpe unge gutter med å mestre skolen, og rulles nå ut som Campus Ung for å nå både gutter og jenter som trenger litt ekstra støtte og verktøy for å lykkes. Med denne kampanjen ønsker KIWI og Kavli å finne enda flere gode initiativ og samfunnsnyttige prosjekter som fortjener støtte.

 

Gi et grønt hjerte-pallene med Kavli-ost er på plass i KIWI-butikker over hele landet.

 

Gi et grønt hjerte

Tildeling av støtte fra Gi et grønt hjerte-kampanjen vil skje i KIWI-butikker i nærmiljøene til de utvalgte formålene, sammen med de som har nominert vinnerne og representanter fra Kavli og KIWI.

– Vi ønsker å være med å gi velfortjent oppmerksomhet og gjøre stas på noen av de gode formålene som gjør en viktig jobb i nærmiljøene rundt om i Norge. Det har de virkelig fortjent, avslutter Moen.

 

Slik nominerer og støtter du lokale hjertesaker:

  • Gå inn på kampanjesiden her eller via QR-kode i din KIWI-butikk
  • Registrer deg og velg et lag eller en organisasjon som du ønsker å nominere
  • Send inn nominasjonen
  • Gi også grønne hjerter til andre nominerte formål på kampanjesiden
  • Nominasjoner kan sendes inn fra uke 32 til 35, utdeling av støtte vil finne sted i oktober og november

 

Nominer og støtt din lokale hjertesak her!