Gå til hovedinnhold
MartinLavikNygaard-Kavli-Cheddar-Dipp-04

Cheeeesy bestselger hos Meny

Kavli Cheddar Dipp har blitt en bestselger i tacohylla hos Meny. Siden lansering i uke 8 sto den for 53 prosent av antall solgte enheter innen tex-mex-dipper hos kjeden.

Kavli Cheddar Dipp har i perioden lagt seg på toppen både i verdi og antall solgte enheter i segmentet som omfatter ostedipper, guacamole og diverse majonesbaserte toppinger. Den har solgt mer enn 100 prosent over prognose blant profilene med fast hylleplass og har også vært en ettertraktet variant på tacotorg.
 

Kavli Cheddar Dipp har blitt en suksess, med masse ekte ost.


40 ganger så mye ekte ost

Kavli Cheddar Dipp produseres på Kavlis fabrikk i Bergen og kan dermed sikre stabile leveranser av produktet. Den er laget med 40 prosent ekte ost, hvorav 35 prosent er norskprodusert cheddar. Den inneholder dermed 40 ganger så mye ost som hovedkonkurrenten, som inneholder kun 1 prosent ekte ost.

En undersøkelse utført av Norstat Express i september 2024 viste at 52 prosent av de spurte i alderen 16-50 år i de største byene ønsket seg en ostedipp med mer ost. Responsen Kavli har mottatt fra forbrukere tilsier også at Kavli Cheddar Dipp er et svært velkomment nytt tilskudd i butikkhyllene.


“Helt fantastisk! Jeg må bare ha mer, greier ikke å stoppe!”

– Begeistret forbruker


Mer bevisst på ekte råvarer

Adm. dir i Kavli, Kristine Aasheim, tror Kavli Cheddar dipp har blitt så godt mottatt på grunn av et høyere innhold av ekte ost.

– Mange har blitt mer bevisste på å spise ekte råvarer. Det er en veldig positiv trend som vi setter pris på og satser derfor på produkter som inneholder masse ekte ost.
 

Kavli Cheddar Dipp har blitt en ny favoritt på norske tacobord.


Ostegaranti!

Kavli Cheddar Dipp ble lansert med en Ostegaranti-kampanje, som lovet pengene tilbake hvis man ikke var fornøyd. Kun 33 av 240 000 deltakere har bedt om å få pengene tilbake.

– Det er ingen tvil om at forbrukerne har satt pris på dette nye produktet, og det gleder vi oss veldig over. Det er tydelig at vi har truffet på smak og et forbrukerbehov om en dipp med mer ekte ost, sier Brand Manager i Kavli, Sølvi Andreassen.


Satset innen ny kategori

Kavli har produsert smørbar ost i over 100 år, men har nå tatt et stort steg ved å satse innen en ny produktkategori.

– Vi har brukt 100 år med kompetanse på smørbar ost til å utvikle noe helt nytt. Dette er en suksess over all forventning som vi gleder oss til å bygge videre på, avslutter adm. dir. i Kavli, Kristine Aasheim.