3. mar. 2015

Kavli reke, skinke og baconost blir bedre. Forbrukerne har talt – de ønsker mer smak av skinke, reke og bacon i KavliOst. Nå relanseres klassikerne med mer av det gode for smakens skyld.

100% god nyhet 50 % mer skinke, reke og bacon!

Kavli blåser nytt liv i bestselgerne sine skinke-, reke- og baconost.

-Dette er en veldig viktig lansering for Kavli, og en viktig del av strategien om fortsatt vekst på Kavli kjerneprodukter, sier adm.dir Kavli Karl Johan Ingvaldsen.

Kavli har gjort omfattende testing av sine produkter for å optimalisere smaken og er nå klar for å lansere sine største produkter med enda mer av den gode smaken forbrukeren vil ha. Vi er overveldet over en gode responsen testen av den nye respten har gitt.

Kavli har i lengre tid jobbet med et prosjekt for å forbedre smaken på sine største produkter, og resultatet av prosjektet leverer forbedret smaksopplevelse. Prosjektet har involvert leverandørene av råvarene og det er utført omfattende testing og forbrukerinvolvering for å finne det rette nivået på smaken. Undersøkelser Kavli har gjort viste at forbrukerne ønsket mer smak av proteinet tilsatt osten vår. Produktene som er forbedret og har fått mer skinke, bacon og reke er:

  • Kavli SkinkeOst på tube og beger
  • Kavli BaconOst på tube og beger
  • Kavli RekeOst på tube og beger

KavliOst er et viktig pålegg som inngår i et balansert kosthold og inneholder mye av viktige byggesteiner for kroppen.  Kavli Ost er rik på proteiner, kalsium og har lite fett sammenlignet med annen ost og pålegg. Kavli vektlegger kvalitet på råvarene i produktene sine, produktene våre inneholder kun naturlige råvarer. Ostene våre er laget av ekte norsk hvitost og tilsatt protein. Ostene våre er blant de største påleggene, og er en favoritt på skiven og knekkebrødet til frokost, lunch, kvelds og i matpakken. Fortreffeligheten ligger i den gode smaken og at den holder seg fersk i forpakningen, i motsetning til mye annet pålegg som blir forringet i matboksen holder KavliOsten seg utmerket. Mange av ostene får nå 50% mer skinke, bacon eller reke, vi har laget de gode smakene folk er kjent med enda bedre.

Innovasjon i kjerneproduktene er en viktig del av strategien som også inkluderer mer bruk av fristende matbilder, fokus på å løfte fram de gode ingrediensene som brukes og nå mer skinke, reke og bacon for å gjøre produktene ekstra gode. –Kavli  er en del av svært mange nordmenns frokost, lunch og kvelds hver dag. Vi har tatt tak i barrieren noen har mot vårt produkt og fremhever de gode råvarene produktene lages av.

I disse dager kjører vi i gang omfattende demonstrasjoner av produktet i butikk over hele landet. For Kavli er det viktig med satsning på demonstrasjoner fordi det er her slaget står og smaking av produktet er overbevisende på vårt gode produkt.

Kavli håper på at vinterens medietrykk, med reklamefilm, demonstrasjoner i butikk, digitalt og utendørs skal få opp bruk og kjøp av produktet.

Bilder til saken: